Σταϊκούρας: Εμβληματικό έργο ο ΒΟΑΚ – Σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος

Σταϊκούρας: Εμβληματικό έργο ο ΒΟΑΚ - Σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος

Αρέσει σε: 0 άτομα
Ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας χαρακτήρισε το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ως εμβληματικό. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει σύγχρονες υποδομές, με στόχο να βελτιωθεί η ασφάλεια και η ταχύτητα των διελεύσεων, ενισχύοντας την περιφερειακή ανάπτυξη

“Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο​ απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και⁢ σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και⁣ Μεταφορών ​ Χρήστος Σταϊκούρας,⁣ απαντώντας σε ‍επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον ⁤Βόρειο Οδικό⁢ Άξονα της ⁢Κρήτης την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ⁢ΚΙΝ.ΑΛ. Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα ⁢με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και⁢ Μεταφορών ο ‍υπουργός ανέφερε πως, “εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν ⁤υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι”, δεδομένου ότι ​θα χρειαστούν κάποια⁤ χρόνια υλοποίησης και όπως‌ ακριβώς ανέφερε: “Το χρονοδιάγραμμα⁣ υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή ⁢της Σύμβασης Παραχώρησης… ⁣Με την ‍ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος,⁣ ανταποκρινόμενος​ στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο,⁤ με ασφαλέστερες και ταχύτερες‌ διελεύσεις.”.

Ο κ Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο ⁣διακρίνεται σε τρία τμήματα⁤ και συγκεκριμένα Το τμήμα⁢ Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα ⁤Νεάπολη – ‘Αγιος‍ Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους ‍157,5 χλμ., με ‍2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος⁤ – Χανιά και τον ⁤ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκεκριμενοποιώντας ο υπουργός εξήγησε ότι στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα⁣ δύο τμήματα Χερσόνησος – ⁣Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος,⁢ “εκπονούνται, από τους⁢ Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ ‌παράλληλα έχουν‌ ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα ‍για​ τα⁢ οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. ‍Η αύξηση του αριθμού των​ μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, ⁢θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης”.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον‍ Απρίλιο του ​2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή ⁢της διαδικασίας του άρθρου 7Α⁤ του Ν. 2882/2001, ⁢και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. “Σε κάθε περίπτωση, η ⁤πρόοδος ολοκλήρωσης‍ των διαδικασιών ένταξης ​των απαλλοτριωμένων τμημάτων⁢ σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια⁤ διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του‍ συνόλου⁢ των ​εργασιών των έργων”.

Σχετικά με το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις,⁤ το​ Κίσσαμος –⁣ Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων όπως γνωστοποίησε, “Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού ⁣αναδόχου, στις 21‍ Μαρτίου 2024, ‌αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων ⁤για το έργο παραχώρησης τους⁤ αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης”.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών ⁣διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται ‌και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων,‍ παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος ​και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο ⁢το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός έκανε λόγο για την υψηλή επικινδυνότητα του‍ ΒΟΑΚ που όπως‌ είπε είναι,⁢ είναι γεγονός.

“Υπάρχουν, σίγουρα,⁢ σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η⁣ υφιστάμενη ‍γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές⁤ της οδού λόγω παλαιότητας. Υφίστανται όμως και άλλοι

Το Εμβληματικό Έργο του ⁢ΒΟΑΚ: Αναβάθμιση και ⁢Αυξημένη Ασφάλεια

Κρίσιμες ‍βελτιώσεις στη διάρκεια της κατασκευής

Σε δήλωση του ο ⁢Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ‌τόνισε​ τη σημασία του έργου του ⁣Βόρειου Οδικού Άξονα​ Κρήτης (ΒΟΑΚ) ως εμβληματικό για την περιφερειακή ανάπτυξη και την οδική ασφάλεια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος αναμένεται να λύσει ⁢σημαντικά⁣ τεχνικά προβλήματα, ωστόσο είναι αναγκαίο ⁤να πραγματοποιηθούν επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας⁤ στα πιο κρίσιμα τμήματα του άξονα μέχρι να ολοκληρωθεί⁢ το έργο.

Στρατηγικά σημεία οδικής ασφάλειας

Όπως ανέφερε ο Υπουργός, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ​υλοποιήσει σημαντικές παρεμβάσεις ⁢οδικής ασφάλειας. Αυτές περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση των​ κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς και την κατασκευή 10 ⁤πεζογέφυρων στο⁢ τμήμα Γεωργιούπολη-Πετρές στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Μελέτες και χρηματοδοτήσεις για επικίνδυνα τμήματα

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε‌ ότι έχουν δρομολογηθεί μελέτες ​για επικίνδυνα τμήματα του ⁤οδικού άξονα Χανιά-Ηράκλειο‌ και⁤ Χανιά-Κίσσαμος. Με τη⁣ βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, τα επικίνδυνα ⁢σημεία έχουν εντοπιστεί και οι μελέτες θα‌ παρουσιαστούν⁣ σύντομα στις⁤ τοπικές αρχές. Αυτές οι παρεμβάσεις θα απαιτήσουν συνεργασία και συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Παραδείγματα από άλλες περιοχές

Τα προτεινόμενα ⁢έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι ανάλογα ⁣με αυτά που⁣ έχουν εφαρμοστεί στον ⁢οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, με άμεση εφαρμογή και απόδοση.⁤ Δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση ή ‌πρόσθετες απαλλοτριώσεις, καθιστώντας την υλοποίηση πιο άμεση και εφικτή.

Πηγή: ‌Υπουργείο Οικονομικών

Εμβληματικό Έργο ο ΒΟΑΚ: Σύγχρονος και Ασφαλής Αυτοκινητόδρομος

Ανακοίνωση από τον Υπουργό Οικονομικών

Ο ‌Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε το έργο του Βόρειου ‍Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ως εμβληματικό και σημαντικό για την περιφερειακή ανάπτυξη και την οδική ασφάλεια. Ο ‌νέος αυτοκινητόδρομος στοχεύει να αντιμετωπίσει σοβαρές τεχνικές και λειτουργικές προκλήσεις, βελτιώνοντας την ασφαλή και‍ γρήγορη μετακίνηση.

Στρατηγικές Βελτιώσεις για την ⁤Οδική ⁤Ασφάλεια

Στο πλαίσιο των τεχνικών παρεμβάσεων,‌ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποίησε σημαντικά‌ έργα ‍σε⁢ καίρια σημεία. ⁤Ολοκληρώθηκαν οι κόμβοι Αγίας Πελαγίας και‌ Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και κατασκευάστηκαν πεζογέφυρες στο τμήμα Γεωργιούπολη-Πετρές στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων. Αυτές⁢ οι παρεμβάσεις ενισχύουν την ασφάλεια στη μετακίνηση και την κυκλοφορία.

Επικίνδυνα Τμήματα Υπό Μελέτη

Ο ​κ.⁣ Σταϊκούρας επεσήμανε ότι ​έχουν δρομολογηθεί μελέτες για επικίνδυνα ⁤τμήματα του οδικού άξονα Χανιά-Ηράκλειο και Χανιά-Κίσσαμος. Με τη συνεργασία του⁣ Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αυτά τα επικίνδυνα ⁤σημεία έχουν εντοπιστεί⁤ και οι μελέτες θα παρουσιαστούν σύντομα στις τοπικές αρχές. Οι παρεμβάσεις απαιτούν τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινοτήτων.

Πρότυπα‌ Βελτίωσης από Άλλα Έργα

Οι προτεινόμενες βελτιώσεις οδικής ⁣ασφάλειας για τον ΒΟΑΚ ακολουθούν το‍ πρότυπο των επιτυχημένων παρεμβάσεων στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. ‍Πρόκειται για έργα άμεσης εφαρμογής ⁤που δεν ‌απαιτούν περιβαλλοντική‌ αδειοδότηση ή πρόσθετες απαλλοτριώσεις, βελτιώνοντας ⁣έτσι την ταχύτητα υλοποίησης.

Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών

Σχετικά άρθρα