Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Ο τορπιλισμός του θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ σε Virtual Reality

Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Ο τορπιλισμός του θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ σε Virtual Reality

Αρέσει σε: 0 άτομα
Ο τορπιλισμός του θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα σε Virtual Reality.

Μέσω της υλοποίησης του έργου CuRVE , το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας παρουσίασε την ψηφιακή αναπαράσταση του σημαντικού γεγονότος που αφορούσε τον τορπιλισμό του τουρκικού θωρηκτού Fethi Bulent από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Οι επισκέπτες του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εντρυφήσουν στο παρελθόν «ζώντας» μέσω εικονικής πραγματικότητας ένα ταξίδι στο χρόνο. Αυτή η μοναδική εμπειρία θα τους μεταφέρει στο ιστορικό γεγονός του τορπιλισμού του τουρκικού θωρηκτού Fethi Bulent στις 18 Οκτωβρίου 1912, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Υπεύθυνος για την ενέργεια ήταν ο Υποπλοίαρχος Νικόλαος Βότσης. Αυτή η εξαιρετική ευκαιρία θα είναι προσβάσιμη από την εποχή του φθινοπώρου.

Χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουν το ελληνικό πλοίο που ανέπτυξε τις τορπίλες. Μέσα από μια συναρπαστική εμπειρία, θα μπορέσουν να ξαναζήσουν ζωντανά το τολμηρό εγχείρημα του ελληνικού πληρώματος.

Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και το σύστημα CuRVE

Η ψηφιακή αναγέννηση έγινε πραγματικότητα χάρη στις συλλογικές προσπάθειες του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, της N-CODE Audio Visual Productions και της Ομάδας Απεικόνισης Πληροφορίας και Εικονικής Πραγματικότητας του Εργαστηρίου Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω του συστήματος CuRVE, το οποίο ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις στις τεχνολογίες Εικονικής Πραγματικότητας (VR), Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και Αφήγησης Ιστοριών (ST).

Κατά τη συγκέντρωση στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα για την εισαγωγή του CuRVE, ο καθηγητής Κωνσταντίνος Μουστάκας του Πανεπιστημίου τόνισε τη μοναδικότητα του συστήματος. Ανέδειξε πώς αναπτύχθηκε μέσα από μια διεπιστημονική συνεργασία, συνδυάζοντας τόσο ερευνητικά όσο και καλλιτεχνικά στοιχεία. Επιπλέον, ανέφερε ότι η εφαρμογή αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πιλοτική φάση και οι δημιουργοί στοχεύουν να τελειοποιήσουν και να διευρύνουν το πεδίο εφαρμογής της.

Ο Δημήτριος Μουρτζόπουλος από το N-CODE έκανε μια συνοπτική επισκόπηση του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το αρχικό βήμα περιελάμβανε τη χρήση δορυφορικών φωτογραφιών για την απεικόνιση του εδάφους. Στη συνέχεια, η ομάδα κατασκεύασε τα κτίρια κατά μήκος της παραλίας το 1912, σχεδίασε τους χαρακτήρες του πληρώματος ώστε να αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια την ενδυμασία τους και δημιούργησε ένα σενάριο που ερευνήθηκε σχολαστικά και ιστορικά.

Η Σταυρούλα Μαυρογένη, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και διευθύντρια του Μακεδονικού Κέντρου Ερευνών Ιστορίας και Τεκμηρίωσης, τόνισε την επείγουσα ανάγκη να αγκαλιάσουν τα μουσεία την τεχνολογία και να ενισχύσουν την εμπειρία των επισκεπτών. Υπογράμμισε τη σημασία της παραμονής μπροστά, προκειμένου να προσφέρει μια πιο καθηλωτική και συναρπαστική συνάντηση με την ιστορία.

Στα μέλη του κοινού δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εικονική περιήγηση διάρκειας περίπου 10 λεπτών, χρησιμοποιώντας έναν διάδρομο VR και μια συσκευή VR, κοινώς γνωστή ως Head Mounted Display. Κατά τη διάρκεια αυτής της εμπειρίας, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να τεκμηριώσουν τις παρατηρήσεις τους για περαιτέρω ανάλυση.

 

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα