Μ. Βορίδης: Θα τηρηθεί ο νόμος για τα πανεπιστήμια, η κυβέρνηση έχει σαφή κατεύθυνση

Μ. Βορίδης: Θα τηρηθεί ο νόμος για τα πανεπιστήμια, η κυβέρνηση έχει σαφή κατεύθυνση

Αρέσει σε: 0 άτομα
Ο Μ. Βορίδης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση για τα πανεπιστήμια και δεσμεύεται για την εφαρμογή του νόμου, παρά τις αντιδράσεις

Μ. Βορίδης: Δέσμευση για ξαναθέτεηση του Άρθρου 16 στην Συνταγματική Αναθεώρηση

Ο υπουργός ⁣Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, ανακοίνωσε την επανεκδήλωση του Άρθρου 16 στη ‍Συνταγματική Αναθεώρηση, παρά το υφιστάμενο νομοθετικό ‍σχέδιο, που αφορά τα ‍εκπαιδευτικά ζητήματα.

Νομοθετική Αναθεώρηση και Πανεπιστημιακά Παραρτήματα

Ως​ αναπόσπαστο ‌τμήμα⁣ της Συνταγματικής Αναθεώρησης, ο Βορίδης επισημαίνει ότι το νομοθετικό σχέδιο είναι συνταγματικό καθώς αφορά παραρτήματα που ήδη λειτουργούν νόμιμα στο εξωτερικό. Αυτές οι λειτουργίες είναι προστατευόμενες από την ⁢Ευρωπαϊκή Συνθήκη, η οποία έχει υπερσυνταγματική ​δύναμη.

Πρόταση για την Αναπροσαρμογή του Νομοσχεδίου για την Παιδεία

Απέναντι ‌στις αντιδράσεις για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο Βορίδης είπε ότι κάθε πρόσωπο έχει το δικαίωμα της απόψης του. Σχολίασε ‍επίσης​ ότι η‍ κατάληψη και η εμπόδιση της λειτουργίας δημοσίων χώρων ‍είναι παράνομη.

Δυνατότητες για Εξετάσεις από Απόσταση

Αναφορικά με την τελευταία⁢ περίοδο εξετάσεων, ισχυρίζεται ότι η λύση των εξετάσεων από απόσταση, σε συνεννόηση με τις ⁣πρυτανικές αρχές, καθιστά δυνατή την πραγματοποίηση του ιδεατού προγράμματος, ακόμη και υπό ​τις παρούσες συνθήκες.

Ζήτημα ‌Ποινικών και Πειθαρχικών Ευθυνών

Το πρόβλημα των⁣ ποινικών ευθυνών σε σχέση με παράνομες ενέργειες όπως η κατάληψη εκκρεμεί. Έτσι, υφίστανται πειθαρχικές ευθύνες σχετικά με την παρεμπόδιση της λειτουργίας των πανεπιστημίων από τους⁢ φοιτητές, όπως ορίζει ο κανονισμός των πανεπιστημίων.

Μ. Βορίδης: Θα τηρηθεί ο νόμος για τα πανεπιστήμια, η κυβέρνηση έχει σαφή κατεύθυνση

Δέσμευση Βορίδη για Έμφαση​ στο Άρθρο‌ 16

Η επανεκτατική διατύπωση του Άρθρου 16 στη Συνταγματική Αναθεώρηση ​έχει ανακοινωθεί από τον ‌Υπουργό Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, αποτελώντας μέρος της‍ ισχύουσας νομοθετικής ⁢πρότασης σχετικά ​με την εκπαιδευτική ⁣πολιτική.

Το Ζήτημα των Πανεπιστημιακών Παραρτημάτων και‍ η Συνταγματική Θεωρία

Ο Βορίδης ‍υπογραμμίζει ότι το νομοθετικό σχέδιο για τα παραρτήματα ⁤το οποίο ήδη λειτουργεί νομίμως‍ στο εξωτερικό, ⁢είναι συνταγματικό, καθώς προστατεύεται από την​ Ευρωπαϊκή Συνθήκη, η⁣ οποία έχει⁣ υπερσυνταγματική κύρωση.

Κριτική ​και Αντιδράσεις στο Νομοσχέδιο για την Παιδεία

Ο Μ. Βορίδης, απαντώντας⁤ στην ⁤κριτική και τις αντιδράσεις για το νομοσχέδιο της Παιδείας, τόνισε ⁣ότι κάθε⁤ άνθρωπος που εμπλέκεται έχει‌ δικαίωμα στην αντίδραση ⁣και την κριτική κατόπιν. Επίσης, ⁢σχολίασε ότι η κατάληψη και‌ η διακοπή της λειτουργίας ‌δημοσίων χώρων‌ είναι ​παράνομη.

Δυνατότητα για Εξετάσεις Εξ Αποστάσεως

Σχετικά με το ζήτημα της εξέτασης των φοιτητών, ​ο Υπουργός Επικρατείας θεωρεί ότι η δυνατότητα των εξετάσεων εξ αποστάσεως βρίσκεται στη μέση των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, παρότι είναι μια προσωρινή λύση, λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

Νομική ⁢Ανάλυση των Πανεπιστημιακών Καταλήψεων

Η κατάληψη, ως μορφή παράνομης δραστηριότητας, ‌αντιμετώπισε ‍νομικές επιπτώσεις, όπως την ποινική δίωξη και την πειθαρχική διαδικασία, ιδιαίτερα στον τομέα των πανεπιστημίων που διαπράττουν παρεμπόδιση της ομαλής λειτουργίας.

Αναδιάρθρωση της Νομικής Σχολής ⁣του⁤ ΑΠΘ

Σε ‌αντίθεση⁤ με την⁣ άποψη ⁢του Πρωθυπουργού, ο Υπουργός ‍Επικρατείας ⁤δήλωσε ότι “δεν υπάρχει⁢ καμία πιθανότητα” να παγώσει το​ νομοσχέδιο, ενώ έχει προειδοποιήσει ότι η μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση είναι ⁣σημαντική.

Αντιδράσεις Αγροτών‍ στις ​Πολιτικές Αγροτικής Πολιτικής

Ο υπουργός​ Επικρατείας αναγνώρισε τη σημασία της ένταξης της⁣ διαμαρτυρίας των ελληνικών ⁤αγροτών ‍στις κινητοποιήσεις των ευρωπαίων αγροτών για την αλλαγή της Κοινής Αγροτικής ‍Πολιτικής, όπως ​επιδιώκεται και από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

.

Για τις αντιδράσεις στα πανεπιστήμια ⁤σε σχέση με το ⁢εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, επεσήμανε: «Η κατεύθυνση⁣ της κυβέρνησης είναι σαφής: θα‍ επιμείνουμε να εφαρμοσθεί ο νόμος».

Σε ⁤ότι έχει να κάνει με την ανάληψη ευθύνης για τον φάκελο ⁢– βόμβα, με ‍στόχο την πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Επικρατείας υπενθύμισε⁢ εν πρώτοις ​ότι⁢ είναι⁢ το τρίτο περιστατικό, μετά από εκείνα ‌στην έδρα των ΜΑΤ και ‌το υπουργείο Εργασίας. «Ορισμένοι προσπαθούν ενδεχομένως να δημιουργήσουν νέο κύμα τρομοκρατίας. Η απάντηση σε αυτό είναι τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, η αυξημένη εγρήγορση και, φυσικά, η δουλειά της αστυνομίας», επεσήμανε, με το ταυτόχρονο σχόλιο ότι είναι «παρακινδυνευμένο ⁤να κάνω ⁤ιδεολογική ανάλυση».

«Δείχνει σαν να μην έχει άποψη ο Κασσελάκης με το ερωτηματολόγιο»

Για τις εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και​ αφού διευκρίνισε πως δεν μπορεί ⁤να πάρει θέση ‍για τα εσωκομματικά άλλου κόμματος, περιορίσθηκε σε «μια⁣ προσωπική αντίδραση», όπως είπε. «Τα ζητήματα της ταυτότητας των κομμάτων να κρίνονται με‍ ερωτηματολόγια⁤ στο διαδίκτυο μου φαίνεται κάπως», ήταν το⁤ εισαγωγικό σχόλιό του και συμπλήρωσε:

«Αν γινόταν‍ στη Νέα Δημοκρατία κάτι τέτοιο,⁢ όλοι θα ​έλεγαν ‍ότι έχουμε κάποιο καταστατικό και όργανα, έχουμε συνέδριο. Τα⁣ κόμματα έχουν κάποια συγκρότηση. Αν θες να το ‌κάνεις όλο από​ την αρχή, ‌τότε ⁢βγαίνεις από το κομματικό πλαίσιο». Αλλά, ‌ακόμη και στην περίπτωση αυτή, στα ταυτοτικά ζητήματα «λες εσύ τι⁤ θέλεις». Με το ερωτηματολόγιο Κασσελάκη,⁤ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία «δείχνει σαν να μην έχει άποψη ⁤και απλώς να είναι το ηχείο ενός κόσμου».

Όσον αφορά⁤ τις ⁤κινητοποιήσεις των αγροτών, ο υπουργός Επικρατείας εκτίμησε ότι «σε ορισμένα σημεία μπορεί να έχουμε στρατηγική σύγκλιση. Είναι ‌σημαντικό‍ στην ⁢προσπάθεια που κάνει ο πρωθυπουργός μας ​για⁣ την αλλαγή σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής⁢ (ΚΑΠ), στη διαμαρτυρία των Ευρωπαίων αγροτών που πήγαν στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι,⁢ στο Βερολίνο, να​ προστεθεί και η διαμαρτυρία της Αθήνας […] Θυμίζω ότι η ΚΑΠ είναι προϊόν​ συμβιβασμού⁢ με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής ⁣Επιτροπής. Όπου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο‍ η πίεση ασκείτο από τις δυνάμεις της Αριστεράς ώστε να υπάρχει ένταση στην ⁤περιβαλλοντική μετάβαση».

Στον ⁣αντίποδα, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό ⁣Κόμμα,⁢ ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο κ. Βορίδης,⁣ με την​ ιδιότητα, τότε, του ⁣υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης «προσπαθούσαμε να πούμε ότι ο ⁤ρυθμός αυτός έπρεπε να είναι ‌πιο αργός. Τώρα που ανοίγει αυτή η συζήτηση ή θέλουμε να‌ ανοίξει, και ο πρωθυπουργός έχει αποφασίσει να‌ την ανοίξει, είναι σημαντικό να δούμε ότι αυτό είναι ένα αίτημα του ⁣αγροτικού κόσμου». Σε κάθε περίπτωση, ‌κατέληξε, «η υπεράσπιση της ​αγροτικής παραγωγής είναι‌ κατ’ εξοχήν πολιτική​ της Δεξιάς».

Η συνέντευξη έκλεισε με το νομοσχέδιο, ‍με θέμα⁣ τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα: «Η γενική κατεύθυνση είναι αυστηροποίηση […] δεν γίνεται με ποινή καθείρξεως⁢ 15‍ έτη, να είναι ⁤κάποιος έξω (από τη ‌φυλακή) στα τρία χρόνια». Άλλο παράδειγμα, «τον ⁢έχω πιάσει για ⁢κλοπές, πλημμεληματικές πράξεις δηλαδή, είκοσι φορές και εξακολουθεί να είναι ‌έξω. Δεν γίνεται».

Ενώ ερωτηθείς, τέλος, για την ανέγερση ‍νέων σωφρονιστικών καταστημάτων, απάντησε: «Θα φτιάξουμε⁤ και τις φυλακές που πρέπει ⁤να​ φτιάξουμε, ώστε⁣ να είναι αποτελεσματικά τα μέτρα αυτά».

Πηγή: ΑΠΕ – ⁣ΜΠΕ

www.ertnews.gr

Οι πληροφορίες στο κείμενο βασίζονται σε

Βορίδης: Επανεξέταση του Άρθρου 16 στη Συνταγματική ‍Αναθεώρηση

Ο Υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, ⁤εκθέτει τη ⁢βούληση της κυβέρνησης να επανεξετάσει το ‌Άρθρο 16 στην ⁢επερχόμενη Συνταγματική Αναθεώρηση, προβαίνοντας σε διατυπώσεις που αντιμετωπίζουν την εκπαιδευτική πολιτική.

Παραρτήματα Πανεπιστημίων και το Συνταγματικό Πλαίσιο Λειτουργίας

Σύμφωνα‍ με τον Υπουργό Έργων, η τρέχουσα τροπολογία για τα παραρτήματα των πανεπιστημίων που εξακολουθούν να λειτουργούν νόμιμα είναι συνταγματική, γεγονός που είναι προστατευμένο από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη,⁢ η ​οποία ⁢κατέχει στην υπερσυνταγματική ουσία.

Κριτικές και Αντιδράσεις στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Αναφερόμενος στην ευρεία κριτική​ και αντιδράσεις που προκύπτουν από το νομοσχέδιο της Παιδείας, ο Βορίδης επεσήμανε ότι είναι δικαίωμα όλων ⁢να εκφράζουν την ⁤άποψή τους, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η‍ κατάληψη και⁤ η ​διαταραχή λειτουργίας⁢ δημόσιων χώρων είναι παράνομες ενέργειες.

Προοπτικές⁢ διενέργειας Εξετάσεων Εξ Αποστάσεως

Σε απάντηση στη δυσαρέσκεια της φοιτητικής ‌κοινότητας για ‍τις⁤ εξετάσεις, ο Βορίδης πρότεινε τη δυνατότητα της εφαρμογής εξετάσεων εξ αποστάσεως,⁤ ως μια προσωρινή ‍λύση,⁢ για να διατηρηθεί⁢ η ⁤ομαλή λειτουργία των πα

Σχετικά άρθρα