ΗΠΑ: Κατηγορίες σε κολοσσούς κοινωνικής δικτύωσης για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών

ΗΠΑ: Κατηγορίες σε κολοσσούς κοινωνικής δικτύωσης για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών

Αφορά την περιοχή: Εξωτερικό
Κατηγορία: Διεθνή
Αρέσει σε: 0 άτομα
Οι αρχές των ΗΠΑ κατηγορούν μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης για παράνομη συλλογή και παρακολούθηση των δεδομένων των χρηστών τους. Η έρευνα επικεντρώνεται στις πρακτικές αποθήκευσης και χρήσης προσωπικών πληροφοριών χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών

ΗΠΑ: ⁢Κατηγορίες για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών σε κολοσσούς της ​κοινωνικής δικτύωσης

Συλλογή και Αποθήκευση Δεδομένων

Αποκαλυπτική μελέτη πολυετούς διάρκειας από την ‌ομοσπονδιακή ⁢αρχή προστασίας του⁢ ανταγωνισμού και των καταναλωτών (FTC) καταδεικνύει την ευρεία συλλογή και αξιοποίηση προσωπικών δεδομένων από μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτύου. Τα ​αποτελέσματα της μελέτης, που εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα ‌που υποβλήθηκαν πριν από ‌τέσσερα χρόνια, αποκαλύπτουν ότι⁤ εννέα εταιρείες συγκεντρώνουν τεράστιες ⁤ποσότητες δεδομένων χρηστών, συχνά‍ μέσω άλλων εταιρειών που τα πωλούν, και ​διατηρούν τις πληροφορίες στα αρχεία τους επ’ αόριστον.

Εμπορική Εκμετάλλευση

Η FTC διαπιστώνει ότι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης‍ και υπηρεσίες βίντεο με streaming χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά για εμπορική εκμετάλλευση, αποκομίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.⁤ Η‍ πρόεδρος⁣ της FTC, Λίνα Χαν, εκφράζει έντονη ανησυχία⁣ για την έλλειψη ⁣προστασίας των παιδιών και εφήβων που ‌χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες.

Η Στοχευμένη Διαφήμιση

Σύμφωνα με τη μελέτη, το οικονομικό μοντέλο ​πολλών από‌ αυτές τις εταιρείες βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, η οποία‌ ευνοεί τη μαζική συλλογή δεδομένων. Αυτές ‍οι⁣ πρακτικές, ενώ είναι προσοδοφόρες, θέτουν σε κίνδυνο την ​ιδιωτική ζωή των χρηστών και μπορεί να οδηγήσουν​ σε κλοπή⁢ ταυτότητας και παρενοχλήσεις.

Αντιδράσεις από τη Βιομηχανία Διαφήμισης

Ο επικεφαλής της⁢ αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (IAB), Ντέιβιντ ⁣Κόεν, εξέφρασε την​ απογοήτευσή του για τον χαρακτηρισμό ⁣της⁤ βιομηχανίας ως εμπλεκόμενης σε μαζική παρακολούθηση. ⁤Υποστηρίζει ⁤ότι​ οι χρήστες‍ κατανοούν πως οι στοχευμένες διαφημίσεις τους‌ επιτρέπουν να επωφελούνται από δωρεάν ή φθηνές υπηρεσίες.

Υποστήριξη για Προστασία Δεδομένων

Ο συλλογικός φορέας της βιομηχανίας επαναλαμβάνει τη σθεναρή υποστήριξή του για τη θέσπιση​ εξαντλητικού νόμου προστασίας προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα. Μεταξύ των​ εταιρειών που συμπεριλαμβάνονται στη μελέτη είναι οι Meta, ​YouTube, Snap, Amazon, ByteDance, και Twitter.

Αντίδραση ‌της Google

Εκπρόσωπος της⁢ Google, Χοσέ ‌Κατανέδα, δήλωσε ότι η ⁢εταιρεία εφαρμόζει τις πιο αυστηρές πολιτικές​ για την εμπιστευτικότητα των δεδομένων και διαβεβαίωσε ότι η Google δεν πουλά προσωπικά δεδομένα ούτε‍ χρησιμοποιεί ευαίσθητα δεδομένα για διαφημίσεις.

Οι πληροφορίες στο κείμενο βασίζονται σε άρθρο ‌ του ERT News

Σχετικά άρθρα