ΗΠΑ: Κατηγορίες σε κολοσσούς κοινωνικής δικτύωσης για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών
ΗΠΑ: Κατηγορίες για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών σε κολοσσούς της κοινωνικής δικτύωσης
Συλλογή και Αποθήκευση Δεδομένων
Αποκαλυπτική μελέτη πολυετούς διάρκειας από την ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (FTC) καταδεικνύει την ευρεία συλλογή και αξιοποίηση προσωπικών δεδομένων από μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης και διαδικτύου. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που υποβλήθηκαν πριν από τέσσερα χρόνια, αποκαλύπτουν ότι εννέα εταιρείες συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων χρηστών, συχνά μέσω άλλων εταιρειών που τα πωλούν, και διατηρούν τις πληροφορίες στα αρχεία τους επ’ αόριστον.
Εμπορική Εκμετάλλευση
Η FTC διαπιστώνει ότι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες βίντεο με streaming χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά για εμπορική εκμετάλλευση, αποκομίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Η πρόεδρος της FTC, Λίνα Χαν, εκφράζει έντονη ανησυχία για την έλλειψη προστασίας των παιδιών και εφήβων που χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες.
Η Στοχευμένη Διαφήμιση
Σύμφωνα με τη μελέτη, το οικονομικό μοντέλο πολλών από αυτές τις εταιρείες βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, η οποία ευνοεί τη μαζική συλλογή δεδομένων. Αυτές οι πρακτικές, ενώ είναι προσοδοφόρες, θέτουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή των χρηστών και μπορεί να οδηγήσουν σε κλοπή ταυτότητας και παρενοχλήσεις.
Αντιδράσεις από τη Βιομηχανία Διαφήμισης
Ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (IAB), Ντέιβιντ Κόεν, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τον χαρακτηρισμό της βιομηχανίας ως εμπλεκόμενης σε μαζική παρακολούθηση. Υποστηρίζει ότι οι χρήστες κατανοούν πως οι στοχευμένες διαφημίσεις τους επιτρέπουν να επωφελούνται από δωρεάν ή φθηνές υπηρεσίες.
Υποστήριξη για Προστασία Δεδομένων
Ο συλλογικός φορέας της βιομηχανίας επαναλαμβάνει τη σθεναρή υποστήριξή του για τη θέσπιση εξαντλητικού νόμου προστασίας προσωπικών δεδομένων σε εθνική κλίμακα. Μεταξύ των εταιρειών που συμπεριλαμβάνονται στη μελέτη είναι οι Meta, YouTube, Snap, Amazon, ByteDance, και Twitter.
Αντίδραση της Google
Εκπρόσωπος της Google, Χοσέ Κατανέδα, δήλωσε ότι η εταιρεία εφαρμόζει τις πιο αυστηρές πολιτικές για την εμπιστευτικότητα των δεδομένων και διαβεβαίωσε ότι η Google δεν πουλά προσωπικά δεδομένα ούτε χρησιμοποιεί ευαίσθητα δεδομένα για διαφημίσεις.