Φυσικά, η γνωστή αστάθειά τους, η έλλειψη ενιαίου και σαφούς νομοθετικού πλαισίου και ελέγχου που τα καθιστά ιδανικά για λιγότερο διαφανείς συναλλαγές, καθώς και η υψηλή θεωρητικά περιβαλλοντική τους επίπτωση, έχουν προκαλέσει μια σχετική αποστροφή στις γνωστές εταιρείες και στους παράγοντες της αγοράς που εξακολουθούν να απορρίπτουν τα κρυπτονομίσματα ως μέσο συναλλαγής και εμπορίου.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, τα κρυπτονομίσματα αποτελούν ένα χρηματοοικονομικό προϊόν για λίγους και εκλεκτούς, αλλά το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τις περισσότερες χρηματοοικονομικές συναλλαγές, οι οποίες συνήθως προσδιορίζονται από την πλειονότητα των ανθρώπων. Φυσικά, το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί και για την απόκτηση μιας Ferrari, καθώς η ιταλική εταιρεία, που έχει αναδείξει την αποκλειστικότητα ως σημαία της, έχει εξασφαλίσει ότι η αγορά ενός αυτοκινήτου της αποτελεί επίσης προνόμιο για λίγους.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι προνομιούχοι ιδιοκτήτες της Ferrari και των κρυπτονομισμάτων αποφάσισαν να “συναντηθούν”, καθώς, όπως ανακοίνωσε ο υπεύθυνος μάρκετινγκ και προώθησης του Maranello, Ένρικο Γκαλιέρα, η ιταλική εταιρεία θα δέχεται πληρωμές σε κρυπτονομίσματα, μετά από αντίστοιχα αιτήματα από τους πελάτες της Ferrari.

“Ορισμένοι από τους πελάτες μας έχουν δημιουργήσει περιουσίες από την αγορά κρυπτονομισμάτων, ενώ άλλοι, πιο παραδοσιακοί επενδυτές, έχουν επιλέξει τα κρυπτονομίσματα ως έναν τρόπο να διαφοροποιήσουν το χαρτοφυλάκιο τους”, δήλωσε ο ίδιος αιτιολογώντας την απόφαση της ιταλικής εταιρείας και προσθέτοντας σχετικά με την περιβαλλοντική πτυχή που ακολουθούν τα κρυπτονομίσματα: “Έχουν γίνει προσπάθειες να μειωθεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος τους με τη χρήση νέου λογισμικού και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο στόχος μας είναι η κλιματική ουδετερότητα έως το 2030 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση”.

Η Ferrari δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δέχεται πληρωμές με κρυπτονομίσματα, καθώς η πρωτοβουλία είχε πάρει το 2021 ο Έλον Μασκ και η Tesla, η οποία αποδέχονταν πληρωμές με bitcoin, μια δυνατότητα που σταμάτησε να προσφέρει λίγο αργότερα, επικαλούμενη τις περιβαλλοντικές ανησυχίες που… περιβάλλουν τα κρυπτονομίσματα.

Επιστρέφοντας στην Ferrari, αρχικά η συγκεκριμένη δυνατότητα θα είναι διαθέσιμη μόνο για την αμερικανική αγορά και δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν οι προσδοκίες της εταιρείας όσον αφορά στον αριθμό των αυτοκινήτων που θα αγοραστούν με κρυπτονομίσματα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 2022, η Ferrari πούλησε συνολικά 13.200 αυτοκίνητα στη γηραιά ήπειρο.

Θα αναμένεται ότι η ίδια δυνατότητα θα είναι διαθέσιμη και στην Ευρώπη από το πρώτο τρίμηνο του 2024 και στη συνέχεια σε ολόκληρο τον κόσμο – όπου αυτού του είδους οι συναλλαγές είναι νόμιμες, εξαιρουμένης της Κίνας. Για την αμερικανική έκδοση του νέου σχεδίου, η Ferrari θα συνεργαστεί με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληρωμής κρυπτονομισμάτων, την BitPay, η οποία δέχεται συναλλαγές με bitcoin, USDC και Ether, τα οποία θεωρούνται πιο σταθερά. Η BitPay θα αναλάβει επίσης να διασφαλίσει ότι τα κρυπτονομίσματα έχουν νόμιμη προέλευση και δεν προέρχονται από παράνομες ή εγκληματικές οικονομικές ή ποινικές δραστηριότητες.