Η ταχύτητα και άλλες παραβάσεις είναι κοινές για 8 στους 10 οδηγούς στην Ελλάδα, δείχνει έρευνα.

Το 76% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί τηλέφωνο ενώ οδηγεί και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί smartphone ενώ οδηγεί. Αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που επισημαίνει η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου 2023, επιβεβαιώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα όχι μόνο για κλήσεις, αλλά ακόμη και για να συμμετέχουν σε βίντεο ενώ ταξιδεύουν.

Η έρευνα διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos, για λογαριασμό του Foundation VINCI Autoroutes, ανάμεσα σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες. Δείχνει μάλιστα ότι το 92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί τους άλλους οδηγούς επικίνδυνους, ενώ 8 στους 10 δεν υπολογίζουν τα όρια ταχύτητας.

Η χρήση Bluetooth είναι ευρέως διαδεδομένη και οι κίνδυνοι της υποτιμούνται, καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί την τεχνολογία. Το 9% των οδηγών στην Ελλάδα παραδέχτηκε ότι οδήγησε αφού είχε πιει, ενώ το 15% είχε ατύχημα λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Πόσα άτομα κάπνισαν μαριχουάνα ή αποκοιμήθηκαν πριν καπνίσουν μαριχουάνα

Επιπλέον, ένας στους 10 οδηγούς έκανε χρήση άλλων ναρκωτικών ενώ κάπνιζε μαριχουάνα ή οδηγούσε μετά το κάπνισμα μαριχουάνας. Όσον αφορά την υπνηλία κατά την οδήγηση, το 26% των οδηγών στην Ελλάδα επιβεβαίωσε ότι κοιμήθηκε στο τιμόνι για λίγα δευτερόλεπτα, ενώ 2 στους 10 οδηγούς ενεπλάκησαν ή παραλίγο να είχαν ένα ατύχημα λόγω υπνηλίας.

Το 86% αισθάνεται φόβο για τη συμπεριφορά άλλων οδηγών

Οι Έλληνες οδηγοί, από την άλλη πλευρά, είναι γκρινιάρηδες στους ελληνικούς δρόμους, με το 63% να παραδέχεται ότι μαλώνει με άλλους οδηγούς, το 60% να κορνάρει άσκοπα και το 24% να βγαίνει έξω του αυτοκινήτου να διαφωνήσει, το 86% έχει τρομάξει από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών. Όσον αφορά το όριο ταχύτητας, 8 στους 10 Έλληνες οδηγούς το ξεπερνούν, ενώ το 44% οδηγεί χωρίς ζώνη ασφαλείας. Τέλος, σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες οδηγούς δεν τηρούν απόσταση ασφαλείας, προσκρούοντας συχνά στο προπορευόμενο όχημα.

Η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την οδήγηση αυξάνεται σταθερά. Το συμπέρασμα είναι ότι όλοι οι παίκτες στον τομέα της οδικής ασφάλειας πρέπει να ανανεώσουμε τη δέσμευσή μας και τις γνώσεις μας για να υπηρετήσουμε τη ζωή και την ακεραιότητα των χρηστών του δρόμου», είπε μεταξύ άλλων ο διευθυντής και μέλος του συμβουλίου της Greece Vinci Concessions. Da Vinci Highway Foundation Παναγιώτης Παπανικόλας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ